Öka ditt välbefinnande under graviditeten med gravidyoga. Genom yogan fyller du på med energi som berikar din graviditet och din förlossning. Ge dig själv en stund av lugn, ro & återhämtning som ger kraft till dig och ditt foster.

Yogan hjälper dig att förbereda dig både fysiskt och mentalt såväl under graviditeten, som inför förlossningen och det nya föräldraskapet. Kursen vänder sig till alla gravida, oavsett graviditetslängd eller tidigare yogaerfarenhet.

Kursen varvas med klassiska hathayogaställningar baserade på ashtangayogan samt yinyoga, restorative yoga, pranayama (andningsövningar) & meditationer.

Kursinnehåll:

  • Yogaövningar i ett lugnt och skönt tempo för att öka rörligheten i kroppen
  • Övningar för att förebygga/lindra bäckenproblem/foglossningar
  • Övningar för att lindra krämpor såsom ischias, åderbrock, halsbränna och ryggvärk
  • Andningsövningar som du har glädje av vid förlossningen
  • Förlossningsförberedande övningar
  • Avspänning/avslappning/korta meditationer

Tid: Torsdagar kl 17-18.15:  23/1, 30/1, 6/2, 13/2, 20/2, 1/3 (Obs Söndag kl 11), 5/3, 12/3, 19/3, 26/3, 2/4 

Plats:Balans Yoga Kodakhuset, Hedtångsvägen 14, Nya Hovås

Avgift:2100 kr. Vänligen notera att anmälan är bindande och att avgiften ej är återbetalningsbar. 

BOKA

Lärare: Annika Lundberg. Annika har undervisat i yoga sedan 2000 och fortbildar sig kontinuerligt för sin huvudlärare Petri Räisänen med flera internationellt erkända lärare. Hon har undervisat på Balansyoga sedan starten 2003 och driver Balans Yoga sedan 2005. Annika undervisar i Ashtangayoga, Hathayoga och håller meditationer för alla åldrar på Balansyoga och har med hjälp av yogan rehabiliterat sig själv efter svåra bäckenproblem efter graviditet. Annika brinner för att hjälpa andra att hjälpa sig själva att må bättre genom att använda yogan som terapeutiskt redskap. Hon uppskattas för sitt kreativa och terapeutiska tänk kring att alla kan yoga utifrån sina förutsättningar samt för sin mjuka och inkännande assistans.

 

 

Välkommen!